Perhatian

Amaran !!! Semua hasil kerja di dalam blog ini adalah hakmilik penulis. Adalah dilarang sama sekali untuk mengambil atau apa jua tujuan tanpa keizinan penulis blog. Sekiranya didapati berlaku kecurian, pihak kami tidak teragak-agak mengambil tindakan. Setiap tulisan khat di dalam blog ini mempunyai ciri-ciri rahsia yang tidak diketahui oleh orang lain melainkan penulisnya sahaja.

Isnin, 16 Mac 2009

Pertandingan Khat Sempena Jubli Emas Sekolah Moorak Tumpat

Pada 14 Mac 2009, Sekolah Menengah Ugama Arab Bustanul al-Saadah telah mengadakan pertandingan Khat terbuka sempena sambutan Jubli Emas sekolah tersebit. Hadiahnya agak lumayan. Pertandingan ini terbuka kepada 3 kategori Khat Nasakh, Khat Riqa'ah, dan Khat Thuluth. Pertandingan ini mempunyai kekuatan tersendiri. Apabila pertembungan dua orang anak murid Ustaz Nik iaitu Amirul dari Tumpat dan seorang lagi dari KIAS. Boleh dikatakan hampir 70 % peserta adalah pelajar Ustaz Nik, selebihnya pelajar ustaz Falah Lai dari Maahad Muhammadi Lelaki. Hakim pula seramai 4 Orang, iaitu saya sendiri, Ustaz Nik, Ustazah Nik Fatimah al-Zahra', dan Ustaz Afifi-



Johan Khat Thuluth dari KIAS ( Pewaris tradisi keunggulan Khat di KIAS takkan terhapus walaupun ketiadaanku di situ )

Peserta ini pelajar ustaz Falah Lai dari Maahad. Silap tertinggal huruf jer. Walauapapun tahniah kerana tulisan dah meningkat dari dulu.

Sekitar pertandingan Khat



Peserta-peserta sedang menumpukan perhatian semasa menulis







Tiada ulasan:

Sembang Yahoo Online