Perhatian

Amaran !!! Semua hasil kerja di dalam blog ini adalah hakmilik penulis. Adalah dilarang sama sekali untuk mengambil atau apa jua tujuan tanpa keizinan penulis blog. Sekiranya didapati berlaku kecurian, pihak kami tidak teragak-agak mengambil tindakan. Setiap tulisan khat di dalam blog ini mempunyai ciri-ciri rahsia yang tidak diketahui oleh orang lain melainkan penulisnya sahaja.

Rabu, 12 Ogos 2009

Marhaban Ya Ramadhan Karim...




Selamat menyambut Ramadhan al-Mubarak sahabat-sahabat khattat sekalian. Alhamdulillah, tahun ini merupakan sambutan untuk kali ke 24 Ramadhan buat diriku.. Sedar atau tidak, usiaku semakin mampir dengan kematianku. Aku mendengus lemah....usia selama ini seolah-olah berlalu tanpa manfaat sedikit pun. Bukan setakat untuk diriku sendiri, tetapi terhadap kedua orang tuaku yang sudah terlalu uzur, terhadap agamaku yang aku cintai. tatkala selesai menunaikan solat Subuh sendirian di rumahku....tiba-tiba ku merasai aura pukulan kesedaran menyinggahi pipiku, bercucuran airmata ini mengenang kegagalan diri menegakkan kalimatullah al-Haq. membela nasib ibubapaku yang uzur. Hari semakin berlalu, saat terlalu pantas membelah serta membakari diriku..kenangan-kenangan lalu bukanlah suatu kenangan indah untuk insan hina sepertiku, melainkan kenangan indah itu hanya akan datang tatkala aku bangkit dari kesedaran. Merasakan kewajiban memperjuangkan agama Allah dan Rasul-Nya serta membela kedua orang tuaku.
Sahabat-sahabat Khattat sekalian, aku menyeru kalian semua di Ramadhan ini, doakanlah agar Allah memberikan kepada kita peluang berjihad menegakkan agamaNya walau dalam apa jua sekalipun, dengan kelebihan yang ada, gerakkan qalam masing-masing, sasarkan kesenian itu, adalah senjata sulit umat Islam, jangan disalahgunakan untuk menyombong diri atau menunjuk-nunjuk sahaja, tetapi laraskan niat sebagai wadah kita berjuang serta membela Islam....Sama-samalah kita doakan agar Nur Islam kembali gemilang

Tiada ulasan:

Sembang Yahoo Online